ویدئویی از دستگاه سورتینگ مواد اولیه دارویی ساخته شده توسط گروه همکاران

واژه سورتینگ مشتق شده از کلمه Sort می باشد. این کلمه به معنای مرتب سازی و دسته بندی است. در واقع سورتینگ اصطلاحی است که برای دسته بندی و درجه بندی محصولات مختلف به کار می رود. این فرایند کمک می کند تا محصولات بر اساس پارامترهای مختلفی سامان دهی و جداسازی شوند. عموما جداسازی محصولات بر اساس عوامل مختلفی مثل شکل ظاهری، ساختار، ابعاد و رنگ انجام می شود.

دستگاه سورتینگ بر اساس پارامترهای مخصوصی، محصولات را جداسازی و دسته بندی میکند اما سوال اساسی این است که این کار چگونه توسط دستگاه سورتینگ انجام میشود. این دستگاه ها به کمک تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه ها همانند حسگرها، دوربین ها، لیزرها و …، عملیات سورتینگ را انجام میدهند تا جداسازی به بهترین شکل صورت گیرد.

در کشور ما بعضی از افراد به خصوص قشر سنتی جامعه تصور می کنند که محصولات بسته بندی شده، در زمره محصولات تجملاتی و لوکس قرار می گیرند و با قیمتی بیش از بهای محصول عرضه می شوند. به همین خاطر خرید محصولات درجه بندی نشده و فله ای را ترجیح می دهند. در صورتی که این فرایند نقش مهمی در محافظت، استانداردسازی و نگهداری محصولات ایفا می کند. به این صورت سیستم عرضه و کنترل مدرن تر در کشور توسعه پیدا می کند. علاوه بر این، سورتینگ به رشد تجارت الکترونیکی در آینده کمک شایانی می نماید. در نتیجه خریداران می توانند محصولات مورد نیاز خود را با استاندارد و کیفیت بالا از طریق خرید اینترنتی یا سفارش تلفنی تهیه نمایند. همین موضوع باعث می شود تا در آینده خیلی از رفت و آمدهای بیهوده درون شهری حذف شود.

مهمترین ویژگی‌های این دستگاه به طور کلی مشخصات فنی و نحوه عملکرد آن است. این دستگاه‌ها از مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شوند زیرا حفظ سلامت و کیفیت مواد عبوری از دستگاه، به خصوص محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، بسیار حائز اهمیت است. سیستم ابزار دقیق، حسگرها، صفحه نمایشگر و پردازشگرهای قوی از دیگر خصوصیات و قابلیت‌های این دستگاه‌ها هستند. قیمت دستگاه‌، با توجه به سایز دستگاه، شرکت سازنده و فناوری مورد استفاده برای جداسازی، متفاوت است. برای خرید سورتر با توجه به معنی سورتینگ که بیان شد و انواع مختلفی که این ماشین در بازار دارد این است که ابتدا باید با توجه به نوع دسته‌بندی که نیاز دارید و محصول مورد نظرتان دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. همچنین برای خرید بهتر و مطمئن‌تر می‌توانید از راهنمای خرید سورتر استفاده نمایید. کلام آخر، در نهایت اینکه دستگاه سورتینگ چیست؟ می‌توان گفت یک تکنولوژی پیشرفته می‌باشد که دگرگونی بزرگی در دسته‌بندی محصولات، مواد یا کالاهای مختلف ایجاد کرده است. استفاده از ماشین سورت، پردازش محصول را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌دهد و در نهایت می‌توان به محصول با کیفیت و مرغوب دست پیدا کرد. دستیابی به چنین محصولاتی، پیامدهای ارزشمندی مانند مقرون به صرفه بودن، قابلیت اعتماد، پایداری، ایمنی و سرعت را به همراه دارد

دیدگاه‌ها